おるがにすと・クロニクル Chronicle of an Organist

momokokubu.exblog.jp
ブログトップ

聴覚 | Hearing

e0203829_044960.jpg




誰かにじっと見られている気がする昼下がり。

iPodをヘッドフォンで聴いていたので視界がぼぁーっとしていたのを、なんとか焦点を合わせて見回してみれば、うちのトク猫だった001.gif

サイモン・ラトル指揮のブラームスのシンフォニーを聴いていたので、何か気になるな〜と思っていてもなかなか手が空かない、というか「耳が」空かないので、その楽章が終わってから一時停止にして、ネコと視線を合わせる。

ふと、耳を使っているんだから目を別に使えば何でも見られるはずなのに…といぶかしく思う。

視覚の部分を一時停止にして聴覚を2倍増やしているとか。
そんなはずないですよね。

(写真はアリゼ・ロッソちゃんが撮ってくれました。)

にほんブログ村 クラシックブログ 鍵盤楽器へ
にほんブログ村

にほんブログ村 海外生活ブログ ベルギー情報へ
にほんブログ村

にほんブログ村 音楽ブログ 音楽活動へ
にほんブログ村


035.gif

Someone was watching me.
But I was listening to the Symphony of Brahms conducted by Simon Rattle.
Earphones in my both ears, I waited the end of the movement to pauze my iPod.

To discover that it was the Torclai cat who was gazing at me.

But I could have looked at her, durning the music.
Why have I stopped listening to watch?
I don't need ears to look.

Do I put the pauze on my eyes so that my ears can listen twice better?
Strange...

(Thank you Alizé Rosso for the photo!)

Music Blogs - Blog Rankings
[PR]
by momoyokokubu | 2010-10-28 00:45 | ひとりごと